Adott a feladat: terheket kell elszállítani A pontról B pontba.
Erre léteznek megoldások, mindjárt itt van például a tehergépjármű.

Azonban évente közel 3000 tonna dízel üzemanyagot használ fel,
amelynek az ára ráadásul folyamatosan növekszik.

Akkor, talán a vonat lesz a megoldás?
És ha van közben egy mocsár, akkor azon keresztül
hogyan lehet például a síneket lefektetni?

Marad a repülő,
de annak minden eddigi megoldásnál magasabbak a költségei.

Vannak-e vajon más megoldások is?
Hogyan lehetne mégiscsak a lehető legalacsonyabb költséggel
terheket szállítani társaságok számára?

Egy kis háttérinformáció:
olyan körülmények között, amikor a teherszállítás számára a
terepviszonyok nehezek..
folyók, tavak, csatornák, elektromos energia távközlési vonalak,
mezőgazdasági földművelés alá eső területek és más akadályok merülnek fel,
a legelőnyösebb drótkötélpályákat alkalmazni.

Ez vajon már a végső megoldás lehet,
vagy csak egy kiindulópont a szállítás optimalizálásához?

A függő rendszerű teherszállítási célú drótkötélpályák előnyei:

Ilyen pályákat akár tengerszint felett 6000 m magasságban is
fel lehet építeni.

Szinte bármilyen rakomány szállítására alkalmasak és hosszú távú igénybevétel
esetén valóban sokkal olcsóbbá teszik a szállítást.

Ezenkívül a drótkötélpályák segítenek a szállítási távolságok lerövidítésében is,
mivel a pályák a legkisebb távolságra vannak optimalizálva.

Ilyen pályákat – az erős szeleket kivéve – bármilyen időjárási körülmények
között lehet üzemeltetni.

Ökológiai szempontból a drótkötélpályák – ugyancsak jó megoldást jelentenek,
hiszen elektromos energiával működnek, szinte teljesen csendesek
valamint a pályák megépítése során nem kell erdőket kivágni
vagy nagy mennyiségű földet kitermelni.

Ezért az ilyen utak építésében rejlő perspektívákat a szakértők
meglehetősen nagyra értékelik.

Például, ha bármely típusú kötélpályára a berendezéseket kellően korszerűsítik,
akkor a termelékenységüket az óránkénti 750 – 1000 tonnára is meg lehet növelni.

1 tonna rakomány egy kábeles pályán történő szállítása 0,5 – 1 $,
két kábeles pályán pedig 0,7–1,5 $-ba kerül.

A drótkötélpályák használata azonban nagyon magas kockázattal is jár.
Ezek a kockázatok a teherviselő vagy a vonókötelek szakadásával kapcsolatosak.

Nemcsak anyagi károkkal, hanem emberi áldozatokkal is járhat, különösen,
ha a pályája beépített területek vagy szállítási útvonalak felett halad.

A függő rendszerű teherszállítási célú drótkötélpályák hátrányai

Először is, az ilyen utak hegyekbeli – ahol ezek a leggyakrabban használatosak –
megépítésének és összeszerelésének magas költségei.

Ezek a beruházások csak sokévnyi használat után térülnek meg.
Ezenkívül – még nagy sebességek esetén is – igen sok időbe telik
a terhek nagy távolságra történő szállítása.

A drótkötélpályák további hátránya a finoman diszpergált anyagok
szállításának nehézsége.

Alacsony hőmérsékleten a szállított teher meg is fagyhat.

Drótkötélpályák esetén meglehetősen összetett feladat az
automatikus ürítést is megszervezni.

A szállítási feladatokra vonatkozó ezen megoldási változat
számunkra nem jöhet szóba.

Szakértők szerint, ha összegezzük a szóródó anyagok szállítására alkalmas
teherszállító drótkötélpálya rendszerek beszerzésével,
telepítéskori összeszerelésével és üzemeltetésével kapcsolatos költségeket,
akkor kiderül, hogy náluk még a szállítószalagok is előnyösebbek.

A szállítószalagok tervezésekor a fejlesztők azonban újra csak szembesülnek
a földterületek elidegenítésével, az építési költségekkel
és az útvonal lehetséges maximális ereszkedési és
emelkedési szögei jelentette korlátokkal.

Ezenkívül a szállítószalagok ára – ahogy nő a szállítási vonal hossza –
minden egyes kilométerrel tovább növekszik.

Sőt ezek a költségek exponenciálisan nőnek.

Más teherszállítási lehetőségek:

Úgy tűnik, hogy a feladatot egy hibrid változat oldja meg
a drótkötéllel integrált hevederes szállítószalag.

Ebben van egy mozgást biztosító drótkötél és egy teherszállító hevederes rész.

Ez két szállítóeszköz előnyeit egyesíti magában.

A szállítás nagy távolságokon és nehéz terepviszonyok között is
megvalósítható vele.

Ugyanakkor a szóródó anyagokkal sem történik semmi káros dolog.
A drótkötél-hevederes szállítószalag garantálja a szállítás megbízhatóságát,
az optimális összeszerelési és üzemeltetési költségeket,
valamint a nagy szállítási teljesítményt.

Ilyen utakat épít a Doppelmayr cég.
A rendszerüket RopeConnak hívják.

Egy lapos szalagból áll, amely teherszállító elemként szolgál és amelyen
teljes hosszában szekcionált dobozos tálcák kerültek kialakításra.

A szalagot azonos távolságban tengelyek támasztják alá.
A tengelyek végein kerekek vannak.

Feszített és rögzített acél kötelek segítségével mozgatják
és irányítják a szalag sebességét.

A végpontokon a szalag áthalad mind a meghajtó feszítő,
mind az anyagleválasztó ledobó dobokon.

A teherviselő drótkötelek támoszlopok segítségével a föld fölött
a magasban futnak.
Az alátámasztó oszlopok közötti maximális távolság – 1500 m lehet.

De ennek is megvannak a hátrányai.

A RopeCon korlátozott élettartamú köteleket használ.
A felvonókban átlagosan 6-8 évenként cserélik le őket.

A rendszer egyik fő elemének rendszeres újratelepítése természetesen
igen költséges.

A zajcsökkentés miatt használt műanyag kerekeknek is vannak hátrányaik.
Ennek az anyagnak a tartóssága jelentősen elmarad a fémekétől.

A «műanyag – fém» kapcsolat miatti nagyobb gördülési ellenállás következtében
a rendszer hatásfoka alacsonyabb mintha
«fém – fém» gördülő kapcsolatot alkalmaznának.

Ennek megfelelően megnőnek a rendszer működtetésének energiaköltségei.

Az ürítés csak a vonal végén hajtható végre, és az útvonal valamely
köztes szakaszán nem is végezhető el.

Ezen túlmenően az ilyen vonalak nagyon specializáltak
és csak ömlesztett szóródó áruk szállítására alkalmasak.

A SkyWay stílusú teherszállítás:

A «SW Technologies Co.»  sokoldalú moduláris konfigurációs
lehetőséggel rendelkező rendszert kínál.

Ez a szállítás a drótkötélpályák és a szállítószalagok minden előnyével
rendelkezik, ugyanakkor nincsenek hátrányai.

Szinte bármilyen körülményekhez és igényekhez adaptálható.
Szóródó terhek szállítására – a unitrans rendszere szolgál.

Már korábban is tettünk közzé információkat róla..
Darabáru – és folyékony terhek szállítására a unitruck
szállító eszköze alkalmas.

Konténereket pedig a SkyWay unicontjai segítségével lehet mozgatni.
Ugyanezen rendszereken alapulóan a személyközlekedést is könnyű megszervezni.

Például a kiszolgáló személyzet kiszállítását a lelőhelyekre
vagy a kikötőkbe stb.

Összehasonlítjuk Anatolij Junitszkij (a SkyWay főkonstruktőrének) találmányait
a már korábban is létező megoldásokkal.

A unitrans  különálló páros kerekek segítségével működő jármű.

A hagyományos szállítószalagoktól eltérően az unitrans
nem rendelkezik hosszkorlátozással.

A rendszert könnyedén lehet bármekkora méretűre növelni.
A drótkötél-felvonókkal összehasonlítva ez még inkább lehetővé teszi
a szállított áruk mennyiségének szállítás közbeni megőrzését.

A unitrans szalagjának áruval való feltöltését menet közben,
egy speciális terminálról lehet elvégezni, és a kirakodás is
a szalag vízszintes síktól való bedöntésével folyamatosan, megállás nélkül zajlik,
anélkül hogy ehhez akár egy pillanatra is meg kellene állítani a szalagot.

Ezért a kirakodás a pálya bármely részén elvégezhető, ahol az ehhez szükséges
speciális berendezés előzetesen fel lett szerelve.

A be- és kirakodást mindig egy automatikus irányítási rendszer kontrollálja.
Ennek megfelelően eltűnik az emberi tényező és a személyzettel kapcsolatos
kifizetések szükségessége.

És ez még mesze nem az összes előnye a rendszernek.

Az unitrans útvonala fordulókkal is megépíthető, amely feladat
a szokásos szállítószalag-rendszerekkel nem lenne kezelhető,
ahogy a viszonylag új fejlesztésekkel, például RopeConnal sem.

A rendszer karbantartásához nincs szükség további külön szervizutak létrehozásához.

A személyzet és a javításokhoz és az üzemeltetéshez szükséges elemek
szintén közvetlenül az húrútpályán szállíthatók.

Szükség esetén az ügyfél számára kombinált szállítási rendszereket
is létre lehet hozni.

Például egy folyadékok szállítására szolgáló továbbító rendszert,
amely egy darabáru szállítási útvonalhoz kapcsolódik (amely alkatrészek
vagy akár az építkezéshez szükséges anyagok szállítására is alkalmas),
vagy éppen igény esetén személyszállítás is megoldható vele.

A unitrans kiválóan ellenáll a természeti katasztrófáknak,
a vandalizmusnak és a terrorista támadásoknak, mivel a felüljáró struktúra,
a útpályaszerkezet és a terméktovábbító rendszer az egész útpálya mentén
folytonos és az előfeszített húrelemek ötszörösen túlbíztosítottak.

A szalag acélkerekekre van felszerelve, amelyek nem drótkötelek mentén mozognak,
mint a RopeCon esetében, hanem acél húrsíneken.

Ennek eredményeként növekszik a rendszer hatásfoka, megbízhatósága és élettartama.

Szükség esetén az unitrans kombinálható unitruck, unicont vonalakkal
és más SkyWay gördülőállományokkal is, ami jelentősen kibővíti
a felhasználási lehetőségeit.

Az összes teher-, személy- és kombinált szállítási komplexum
horgonyfeszítő tartóoszlopai közötti maximális távolság hossza
a terepviszonyoktól függ, és nagyságrendileg 1-3 km között lehet.

A SkyWay teherszállítási rendszerek szállítási kapacitása
a szállított anyagtól függ.

Ez a mutató elérheti az óránkénti 1500 tonnát is.

Általában az ügyfélnek lehetősége van bármilyen termelékenységi paraméter megadására,
mivel a forgalom évente elérheti akár a 100 millió tonna fölötti értéket is
és az áthidalható távolság 500 km vagy még akár ennél is nagyobb lehet.

Az összes SkyWay rendszer létrehozásakor a fejlesztők arra törekszenek,
hogy minimalizálják az megépítéséhez szükséges anyagok mennyiségét
és a működéséhez szükséges energiát és, hogy a hatékonysági mutatókat
a lehető legmagasabb elérhető értékig tolják ki.

Anatolij Junitszkij az előfeszített húrsínkonstrukciókra és a
gördülőállományok légellenállására vonatkozó know-how-ja lehetővé teszi
ezen feladatok példátlan hatékonyságú elvégzését.

Mindehhez természetesen a SkyWay közlekedési rendszerek
ökológiai mutatói továbbra is a legeslegjobbak:
nem zavarják meg a környezet természetes ökológiai rendszerét,
alacsony zajszinteken működnek és nincs károsanyag-kibocsátásuk.

Akkor melyik válasz a helyes?

Az ásványok bányászatát és feldolgozását célul kitűző projektek
nyereségének kiszámításakor a fő költségtétel a szállítás ára.

Ahogy már láttuk, jelenleg a vállalatoknál a leggyakrabban
a következő szállítási eszközöket használják:

– vonatokat;

– függő rendszerű légi drótkötélpályákat;

– szállítószalagokat;

– autókat;

A környezet földfelszíni adottságaitól, a teher fajtájától
és a szállítási távolságoktól függetlenül, minden esetben a SkyWay
teherszállítási rendszereit a leggazdaságosabb használni.

A SkyWay a helyes válasz a szállítási feladatokra.”


(a videón magyar felirat is választható)

„A civilizáció egész történelmének legnagyobb üzletet valósítjuk meg
nagyobbat mint amit Stephenson, Ford és Boeing együttvéve ért el..”
(Anatolij Junitszkij)

 

A közlekedés, a szállítás a jelen kor gazdaságának mozgató rugója.
Enélkül megbénulna a világ.

Hatalmas pénz van ezen ágazatokban..
De betársulni és az (anyagi) hasznát élvezni, gyakorlatilag lehetetlen.

Nem voltunk ott „jókor” és „jó helyen” ..és már nem is leszünk.

Az új közlekedésiparban viszont még helyet vehetünk magunknak.

Még szerezhetünk, még szerezhetsz magadnak résztulajdont
a SkyWay holdingban.

Azért, hogy minden megtett méter, elszállított személy, vagy árú után
Te is nyereségrészesedést kapj a vállalat profitjából!

A történelem ismétli önmagát..
Most – néhány szemfüles ember, pl. Tejókor lehet, jó helyen! 🙂

Az információ – érték!
Akár már ma írhatsz, vagy felhívhatsz a részletekért!

Tel. és WhatsApp: 36 30 23 45 975
skype: tothvivi68
tothvivi68@gmail.com

Facebook

Skype: jototh47
Tel: 36 30 981 7388