Az orosz miniszterelnök és a SkyWay ..
..Avagy: megváltozott az „egyetem fura urainak” véleménye?
Mint ahogy 2016-ban Berlinben, a SkyWay standja körül
idén Moszkvában is felfokozott volt az érdeklődés.
Az orosz miniszterelnök, Dimitrij Medvegyev, magas rangú
állami vezetők kíséretében, a közlekedéstechnikai kiállításon
tett látogatása során elsők között nézte meg cégünk standját.
Az évente megrendezésre kerülő „Oroszország szállítása és közlekedése”
kiállításon való részvétel nagyon pozitív fordulatokat hozott.
Többek között sokrétű együttműködésről szóló megállapodás
került aláírásra a Moszkvai Állami Közlekedési Egyetemmel.
A megállapodást a SkyWay főkonstruktőre: Anatolij Junitszkij
és a felsőoktatási intézmény rektora írta alá.
A tudósok a dokumentumot az egyik SkyWay járművében
a UniCar kabinjában hitelesítették, és ott fogtak utána kezet.
Az üzleti dokumentumok ilyen impozáns aláírási módját
azért választották, hogy kihangsúlyozzák a felek egymás iránt
és a külvilág felé megnyilvánuló nyitottságát.
Az aláírás után a SkyWay megteremtője, Anatolij Junitszkij
elmesélte munkatársainak azt a párbeszédet, ami közte
és az egyetem rektora között zajlott.
Amelyben világossá vált, hogy mindkét fél régóta
„kiszemelte a másikat” és már várta ezt a pillanatot.
Cégünk főkonstruktőre „szívből jövő részvétét” fejezte ki
a projekt azon kritikusai felé, akik régóta terelgetik a figyelmet
az egyetem és a SkyWay közötti rendezetlen viszonyra.
Még 2009-ben az egyetem egy (elhamarkodott) szakvéleményt adott ki,
amelyben pl. a következő megállapításokat írták le:
„A Junitszkij féle monosínes húrvasút-változat műszakilag nem
megvalósítható, ugyanis a húrsínt nem lehetséges összeszerelni.”
„A 100 km/h feletti sebességnél elkerülhetetlen az unibus elszakadása
a húrsíntől, annak kisiklása és a földre zuhanása.
Az Unibus viszonylag merev közbülső támaszain jelentkező („fekvő rendőr”
vagy egy ugródeszka hatás) hatására fellépő túlterhelések
a Unibust minden alátámasztási ponton szétszakíthatják”;
„Egy műszakilag nem megvalósítható projekt gazdasági hatékonyságáról,
általánosságban sincs értelme beszélni”;
„Jelentéktelen oldalirányú terhelések a sín felborulását okozhatják.”
Vagyis (ahogy lenni szokott) az egyetem „fura urai” nem hittek
a projekt megvalósíthatóságában.
Örvendetes, hogy az igazság és a fejlődés végül győzedelmeskedett.
Az egyetem professzorainak véleménye az elmúlt hónapok alatt
bizony alaposan megváltozott.
Szeptemberben ők kezdeményezték, hogy ellátogatnának
a SkyWay bemutató parkjába.
A „Híd és alagutak” tanszék professzora, a műszaki közlekedési
tudományok doktora, – az a Vlagyimir Fridkin – csodálta meg
a tesztparkot, aki korábban egyike volt azoknak,
akik erősen kételkedtek a húrszállítás előtt álló perspektívákban.
A látogatás eredményeként került aláírásra az a hosszútávú
együttműködési megállapodás is, miszerint a jövő évtől a
Moszkvai Állami Közlekedési Egyetemen tanítani fogják a húrtechnológiát,
és szakembereket képeznek ezen innovatív – és mára óriási
keresletnek örvendő – technológia számára.
Mindeközben . .
A Belarusz Építészeti és Építésügyi Minisztérium a
„Húrtechnológiák” Zrt projektszervezet számára kiadta
a № 0002084 számú tanúsítványt.
Ami lehetővé teszi a SkyWay számára, hogy megrendelő, fejlesztő,
és mérnöki szolgáltatásokat nyújtó cégként léphessen fel
az 1-4 bonyolultsági szintű objektumok kivitelezési munkái során.
Valamint jogot biztosít a kommunikációs és információs jelző
rendszerek területei feletti műszaki ellenőrzésre, és
minden építési tevékenység menedzsment feladatainak kezelésére.
Ugyanakkor a vállalkozás lehetőségei nem korlátozódnak csupán a
SkyWay bemutató parkja fejlesztésére Belorussziában.
Nagyon fontos az a jog, hogy minden, az EkoTechnoPark projektje
kivitelezéséhez szükséges, általános építési és speciális munka
feletti műszaki ellenőrzést is elvégezhet.
Ez lehetővé teszi, hogy a saját szervezete által végzett
munkák során javítsa azok nyereségességét – így nem szükséges
alvállalkozói kapcsolatokat igénybe vennie.
Ennyit a száraz – ám nagyon pozitív – tényekről.
Ezek a fontos események azt jelentik:
minden egyben van ahhoz, hogy már az igen közeli jövőben
élvezzem a gyümölcsét annak, amiért a megfelelő időben adtam a bizalmamat,
és támogatásomat a fejlesztésekhez.
Hiszen..
Cégünk minden nyeresége a tulajdonosoké..
Mondhatnád: „ez evidens, ki másé lenne?”
Az a jó érzés, hogy fizikailag is tettem a bolygónk
– utolsó óráiban történő – megmentésért, már csak hab a tortán.
tel. 36 30 23 45 975
skype: tothvivi68
tothvivi68@gmail.com
Csodálatos ez az egész…
Igen!
Ahogy a sok-sok újságcikkből, és TV. riportokban (nemzetközi sajtóorgánumok) látod,
az orosz miniszterelnökön kívül, a Szaudi király, a Dalai Láma, az ausztrál és az indiai közlekedési miniszter
a Dubai Emír,
az Indonéz, a San Marinói beruházók … stb. stb. ( svájci, török, angol, amerikai, nem sorolom )
szintén így gondolják, kedves Ákos. 🙂