A precíz németek így vélekednek a SkyWay-ről..
Német internetújság ír (és kicsit okoskodik)
a SkyWay perspektíváiról – Dubaiban 🙂
(Tökéletesen levezetett, tényekkel alátámasztott válaszokat kap)
A német közlekedési technológiáknak szentelt – Urban Transport Magazine
internethírforrás, a « SkyWay – Dubai új közlekedési rendszere? címmel
jelentette meg legújabb cikkét »
amely a SkyWay Dubai infrastruktúrájába való beintegrálhatóságának
perspektíváit tekintette végig.
«Dubai, a maga több mint 3 millió fős lakosságával
az Egyesült Arab Emírségek (EAE) legnagyobb megapolisza.
A város tömegközlekedési parkja már könnyűsínes és monosínes vasútból
valamint buszokból és metróból áll.
Nagyon is elképzelhető, hogy a jövőben Dubainak
egy ötödik közlekedési rendszere is lesz».
A kiadvány szerint a technológia műszaki kidolgozottságát,
érettségét tekintve már meglehetősen kifejlett állapotban van.
A német újságírók kiemelt figyelmet fordítottak
a SkyWay gazdasági mutatóira és biztonsági jellemzőire.
«Ez a technológia a mechanikai jellemzőit tekintve alaposan kidolgozott.
A SkyWay azt állítja, hogy az 1 és 168 fő közötti kisebb kapacitású
utasszállító egységei képesek akár 2 másodperces követési időkkel is
biztonságosan közlekedni.
Így biztosítva akár az óránkénti 50 000 fő utasszállítási kapacitást is.
A SkyWay rendszerének megvalósíthatóságát különféle műszaki kísérletekkel
demonstrálja, valamint modellje 500 km/órás sebességű szélcsatornában
elvégzett tesztjeivel támasztja alá.
Sőt már rendelkezésre állnak az eredeti méretű prototípus modelljei
üzemeltetése során mért teszteredmények is.
Ugyanakkor a SkyWay beruházási és üzemeltetési költségei
jelentősen alacsonyabbak lesznek, mint más innovatív
és hagyományos megoldások ilyen jellegű költségei.
Mint például a Hyperloopé vagy a hagyományos vasúté.»
A cikk a projektet illetően, azért nem maradt
kritikai észrevétel nélkül sem. 🙂
Az írás végén a szerző véleménye szerint néhány
«megoldatlan problémának» is érdemes figyelmet szentelni.
Ilyen pl. a szállítási és közlekedési modulok közötti
rövid követési időintervallum.
«Ami a SkyWay rendszerek Dubaiban való gyakorlati megvalósítását illeti,
a szerző szerint még abban is felvetődik pár kérdés.
Az az információ jelent meg, hogy a járművek közötti
követési időtartam 2 másodperc lesz,
noha az átlagos a modulok által a megállókban töltött becsült időtartam
legalább 10 másodperc lesz.
Ez azt jelenti, hogy az állomások hosszú platformokkal kell,
hogy rendelkezzenek.
Másrészről, ha nagyobb közlekedési eszközök állnak forgalomba,
mint például egy háromszekciós 18 személyes SkyWay unibus,
ahogy ez az InnoTrans2018 kiállításon is bemutatásra került,
egy kicsivel több – mintegy 20 másodpercnyi állásidőre
lesz szükség az állomásokon.»
Ahhoz, hogy ezt a helyzetet egyértelműen megvilágítsuk,
erre a kérdésre egy autó példájával válaszolunk.
Az autópályán 120 km/órás sebességgel közlekedő autók közötti
követési távolság, gyakran nem haladja meg a 70 métert,
amit a járművek 2,1 másodperc alatt tesznek meg.
Számos országban, köztük az Egyesült Államokban és az
Európai Unióban is ajánlott a 2 másodperces követési időintervallum
(ami 70 méter távolságnak felel meg).
Az az elfogadott vélemény, hogy ez az idő elegendő ahhoz,
hogy egy jármű vezetője reagálni tudjon egy előálló rendellenes helyzetre
és még időben döntést is képes legyen hozni.
A műszaki vizuális érzékeléssel, azaz gépi látással ellátott járműveknél
ez az időintervallum általában 0,2 másodpercre redukálható le.
A technológia leírásában
pontosan ekkora időintervallum kerül említésre.
Egy jármű oszlop, amelyben a járművek száma szabadon változhat,
egyfajta virtuális láncolatban egymást szintén
2 másodpercenként követheti.
De az ilyen modulokból álló és járműoszlopként haladó
különböző járműsorozatok közötti követési időtartam azonban
már lehet akár 20 másodperc is.
A felüljárórendszerről az utasok ki és beszállását lebonyolító
állomásra egyszerre nem csak egy modul léphet ki,
hanem a virtuális láncban futó járműoszlop összes modulja is.
Az állomásról való távozáshoz és a közlekedő járművek közös
áramlási sebességéhez való felgyorsuláshoz
a 20 másodperc – több mint elég.
Egy autópálya forgalmába visszatérő autó
ezt sokkal rövidebb idő alatt valósítja meg.
Az állomások légkondicionáltságának és kialakításának kérdését
érintve a következőket érdemes végiggondolni..
«Az eddig közzétett dokumentumok azt mutatják, hogy a jármű
és az állomás peronjai között nincsenek szétnyíló tolóajtók,
amennyiben a rendszert az Alstom által szállított
könnyűsínes közlekedési rendszerrel vetjük össze – ahol minden megálló
klimatizált és ezért a peronok mentén tolóajtók vannak felszerelve.
Megfelelő védelem nélkül az utasok a légkondicionált SkyWay járművekből
közvetlenül a sivatagi forróságba lépnének ki.
Természetesen a rendszer Dubaiban történő felhasználására
még további fejlesztésekre és környezeti adaptációkra lesz szükség.»
Valóban, abban a bemutatóban, amely a cikk alapját képezte,
maga a peron nem rendelkezik saját tolóajtókkal.
Az alapul vett bemutató egy – a gyors SkyWay-t bemutató – prezentáció,
és meg csak nem is legfrissebb a bemutatók közül!
Semmiféle közvetlen kapcsolatban sincs az EAE-ben
megvalósítani tervezett projekttel.
Ami az állomások építését illeti,
azon éghajlati viszonyok elvárásainak megfelelően kerülnek megtervezésre,
amelyekben az adott objektum majd megvalósul.
Paddington, Kings Cross is például nyitott állomások Nagy-Britanniában
és szintén nem rendelkeznek semmiféle határoló falakkal.
Itt a megoldás ennél sokkal egyszerűbb: az állomás bejárata nyitva marad,
és a kiszolgáló helyiségek, pl. a váróterem, a jegyirodák, lehetnek a ki
és beszállást biztosító peronon, vagy akár el is különíthetők attól.
A szerző által felsorolt problémákat, csak a meg nem értés szülte,
nem pedig a műszaki kidolgozottság hiánya.
De nem lehet nem egyetérteni a cikk fő állításával 🙂
«Ez a technológia műszaki kidolgozottságát, érettségét tekintve
már meglehetősen fejlett és használatra kész állapotban van».
Mindezek után csak egy eldöntendő kérdés marad:
Mekkora részt szeretnél évről-évre zsebre tenni ennek a
hatalmas fejlődés előtt álló vállalkozásnak a nyereségeiből?
A részleteket illetően a kérdéseidre válaszokat kapsz,
a gyakorlati teendőkhöz pedig segítséget,
ha bármely elérhetőségünkön megkeresel:
Tel. és WhatsApp: 36 30 23 45 975
skype: tothvivi68
tothvivi68@gmail.com
Skype: jototh47
Tel: 36 30 981 7388
Hozzászólások
A precíz németek így vélekednek a SkyWay-ről.. — Nincs hozzászólás
HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>