Égető probléma a lábunk alatt..
.. Bár, a modern autók már egyre barátságosabbak a környezetükkel.
Az elektromotor használata, a gazdaságosságra való összpontosítás
és a „zöld” anyagok használata a járműgyártásban
– ezek a tendenciák jellemezték az elmúlt éveket.
A divatos tendenciák mögött azonban megbújik egy
kevéssé észrevehető, de nagyon fontos tény:
A természetnek a közúti közlekedés infrastruktúrája
– maguknak az utaknak a léte is – óriási károkat okoz.
Elhivatott kutatók foglalkoznak a problémával,
és gondolkodnak a megoldás módszereiről.
Az Egyesült Államok Közlekedési Minisztériuma is sokoldalas
tanulmányokat tesz közzé arról, hogy milyen döbbenetes módon
károsítja az utak hálózata a környezetüket.
A megépítésük kezdetétől fogva az utak gyilkolják az ökoszisztémát.
Felszabdalják az állatok természetes élőhelyeit,
megváltoztatják a terepfelszínt és átformálják
az évezredek óta kialakult légáramlati mozgásokat.
Az építkezések befejeződése után, az első kocsik ráhajtásától kezdve,
azok állandó talaj- talajvíz- és légszennyezési forrást jelentenek
a környezetük számára.
Az autók kipufogógázai és technikai folyadékai, a gumiabroncsok
és az útfelületek lemálló részecskéinek pora
az esővízzel együtt behatolnak a talajba.
A kipufogógázok több mint 200 toxikus anyagot tartalmaznak.
Ideértve a szén-monoxidot, nitrogén-dioxidot és kén-dioxidot,
kormot, aldehideket, ólomvegyületeket és egyéb nehézfémeket.
A modern nagyvárosokban a kocsik gyakran jobb körülmények között
vannak tárolva, mint ahogyan az emberek élnek.
Ez különösen azokban az országokban érzékelhető, ahol a közlekedési
infrastruktúra alapját a magán kézben lévő autók jelentik.
A nagyvárosokban az aszfalt utak káros hatása még erőteljesebb:
A levegő felmelegszik felettük,
az ultraibolya sugárzás 30% -ára esik vissza,
csökken a látótávolság, megnövekszik a felhők és a csapadék mennyisége
és megváltoznak a légáramlati viszonyok.
Egyes helyeken, ahol az utak lég-hőmérsékletre gyakorolt hatása
a legjelentősebb, már gondolkodnak a károk csökkentésének módjain
Például Los Angelesben egy fehérre mázolt utca
festési projektjét tesztelik.
Ezek az intézkedések valószínűleg 7 Celsius fokkal, vagy még
annál is jelentősebb mértékben képesek lecsökkenteni
a város hőmérsékletét.
Mivel a fehér szín sokkal jobban visszatükrözi a napsugarakat,
mint a hagyományos burkolatok fekete színárnyalatai.
Érdekes, hogy még az infrastrukturális építkezések hagyományos
kivitelezésének ilyen kis átgondolása is
kézzelfogható anyagi előnyöket eredményezhet.
A projekt tervezői azt számolják, hogy az utak újrafestésének
köszönhetően, évente mintegy 100 millió dollárt lehet megtakarítani
a légkondicionáló berendezések csökkenő használata révén.
Még egy, a városiak számára nagyon ismerős úttal kapcsolatos probléma:
az autópályák szezonális karbantartása.
Télen a hideg régiókban lévő utakat sóval szórják fel, és ez nemcsak az
autóknak káros – amelyek a szokásosnál jóval gyorsabban korrodálnak el,
hanem bizony a vizekbe és a talajba bekerülő nátrium-klorid ionok
negatív hatással vannak az állatok és mikroorganizmusok életére is.
Az utakról a só az ivóvizekbe is bekerül!
A legjobban automobilizált országban minden lakosra
70 kilogramm kiszórt közúti só jut. (elképesztő!)
Ezért egyes régiókban az ivóvízben a nátrium- és klórionok száma
2-3-szorosan meghaladja az egészségügyi normákban megengedett értékeket.
A só használatától még az örökzöld növények is vörössé válnak.
(Én a mikrokörnyezetemben is tapasztalom, hogy a téli sózás után
a szépséges tujáim, fenyőim vörösödnek és száradnak..)
És ez csak egy a közvetlen hatások közül,
amely könnyen nyomon követhető és érzékelhető.
De az utak minőségétől függ az üzemanyag-fogyasztás, a közlekedési
eszközök elhasználódása és sok más közvetett tényező is.
Amelyek végső soron lavinaszerűen káros hatásokat halmoznak fel,
akár – egy hegytetőről meginduló – hógolyó.
Még a közlekedési ágazat „zöldítésére” tervezett elektromos járművek is,
elsősorban a fosszilis tüzelőanyagokkal üzemelő erőművekről
kapják az energiát.
(Az atomreaktorok kiégett eleminek tárolása okozta veszélyekbe
bele se merek gondolni)
Az autóutak, amelyeken a közlekedő járművek mozognak,
sok rejtett és nyílt problémát jelentenek.
A klasszikus aszfaltút az autókkal – a természetre egyik
legkárosabb járművel – érintkezve észrevétlenül,
de folyamatosan szennyezi a környezetét.
A károk csökkentése érdekében a közlekedési infrastruktúra
koncepciójának alapjait kell gyökeresen újragondolni,
és erre a SkyWay -nek vannak kész megoldásai.
A fejlesztők gondoskodtak arról, hogy a húrvasút már az
életciklusa kezdetétől, csak a lehető legkevesebb kárt okozza
az ökoszisztéma számára.
Az oszlopok elhelyezéséhez szükséges földterület
kisajátítási igénye minimális.
Maguk az utak föld fölé emelve helyezkednek el,
és nem foglalják el a föld termékeny területeit.
A húrsín szállítójárművei tiszta villamos energiát
használhatnak fel – amit az húrpályára felszerelhető
különleges napelemek és szélgenerátorok biztosíthatnak.
A húrsínpályák nem igényelnek állandó javítást,
és nem jelentenek akadályt a vadon élő állatok számára sem.
A teljes szállítási rendszert úgy tervezték meg, hogy az a lehető
legkisebb mértékben zavarja a természeti környezetét, és
működése során maximális kényelmet és gazdaságosságot biztosítson.
Többek között ezek azok a szempontok, amik miatt – már 2017-ben –
több milliárd dollárnyi megkötött szerződése volt a Zrt.-nek.
Részemről aktívan támogatom a SkyWay csodálatos kezdeményezéseit.
Egyértelműen választás elé kerültünk.
Vagy megsemmisítjük a saját jövőnket,
vagy olyan alternatívát használunk,
ami a föld minden élőlényének elemi érdeke.
Természetesen az is igaz, hogy ebben – a fél világot lefedő – vállalkozásban
tulajdonostársnak lenni kimondhatatlanul jó érzés.
Biztonságérzetet ad .. és jövőképet..
Keress meg – bármely elérhetőségemen –
és beszéljünk erről részletesebben.
Fontos, hogy egyértelmű és érthető legyen,
Számodra miért hasznos, ha ezen innováció támogatója leszel.
Ha lehetőséged van rá, ne várj sokáig, ne veszítsd el
a gyorsaknak járó helyzeti előnyt.
A segítségemre pedig mindig, és mindenben számíthatsz.
tel. 36 30 23 45 975
skype: tothvivi68
tothvivi68@gmail.com
Az ötlet tetszik. De Magyarországon húrvasút? Egyelőre elképzelhetetlennek tartom. De lehet, hogy csak szkeptikus vagyok…
Kedves Mária!
Van magyar beruházói érdeklődés is.
De..
Nekünk támogató-társtulajdonosoknak igazán mindegy, hogy a világ mely’ pontján épül,
illetve veszik használatba elsők között
a húrtechnológiával készült úthálózatokat.
Hisz’ mindegy melyik célprojektből jön a nyereség 🙂