Ugyan! Miért a SkyWay-t vennék-építenék meg?
A kérdés – még információval nem rendelkező – a SkyWay
összehasonlíthatatlan előnyeit nem ismerő embertől teljesen jogos.
A könnyebb érthetőség okán engedd meg, hogy visszakérdezzek:
- Vártál már, dühítően sokat késő vonatra, autóbuszra?
- Késtél már le repülőt, és vesztegettél el emiatt egy napot?
- Féltél már autópályán, mások felelőtlen vezetési stílusa miatt?
- Töltötted már a drága idődet dugóban.. szmogban órákig?
- Okozott már álmatlan éjszakát és aggodalmat, mert a szeretteid
épp repülőn vagy zsúfolt autópályán utaztak? - Voltál már vasúti fülkében, vagy buszban olyanokkal, akikkel
– ha rajtad múlik – soha nem tartózkodsz egy légtérben? - Ütöttél már el ártatlan állatot?
- Láttál már tengeren úszó, szinte kontinensnyi olajmezőt,
a saját olajos tollában .. vagy páncéljában haldokló állatot?
.
- Olvastál már a természetes élőhelyétől megfosztott..
a kipusztulás utolsó óráiban levő fajokról?
Halkan merem megkérdezni:
- Van a családodban.. vagy éltél már át Te magad is súlyos,
életre szóló egészségkárosodással járó,
netán halálos balesetet? - És mindezekért még jó vastag összegeket is fizettél?
(repjegy. benzin.. stb..? )
Szerencsére egyre több terv és kísérlet van arra,
hogy a jelenlegi rendkívül drága,
fájdalmasan flóra és fauna gyilkos,
és döbbenetesen sok (halálos) áldozatot követelő
utazási szállítási módokat leválthassuk.
Ám az is tény, hogy ezek nagy többsége még csak terv..
Vagy, az első kísérletekig épp csak eljutott próbálkozás..
Mint ahogy az is tény, hogy a húrtechnológiával, – a föld szinte
bármely szegletében – akár már holnap el lehetne kezdeni máshogy közlekedni.
(helyesbítek: ahogy ennek kivitelezését néhány országban el is kezdték)
Felteszik néha a kérdést: miben különbözik a SkyWay innovációja
a már használatban levő gyors..
vagy függő vasutaktól..
Tessék megérteni:
azok is csak „hétköznapi vonatok” .. azok megépítéséhez is el kell venni
az élőhelyet embertől, állattól, növényzettől..
És nagyon-nagyon drágák!
Előnyük mindössze, hogy gyorsan száguld ( de ez nem elég,
és nem érv ma már.. )
..Illetve, maximum az, hogy nem diesel, hanem elektromos.
Ám, kicsit gondolj bele:
Egy árammal üzemelő jármű (vonat, autó)
ott, ahol közlekedik ( lokálisan ) lehet ugyan környezet kímélő..
De – válaszolj nekem kérlek, – a felhasznált áramot
nem atomreaktorok és más erőművek állítják elő?
Félelmetesen veszélyes módon, és szinte felfoghatatlanul
hatalmas károkat okozva, pl. a „melléktermékeikkel”?
Órákon át lehetne regélni ..
Persze,.. tudom, hogy a Te napod is csak 24 órából áll.
Nem szánhatsz heteket a különbségek és összefüggések bogarászására.
A miért jó, .. és főleg a miért jó Neked keresésére – értelmezésére.
Ezért itt és most csak pár bekezdést idézek egy-két szaklapokból.
(messze a teljesség igénye nélkül, mert az több könyvre való lenne)
„Az aki a munkájából adódó kötelezettségei miatt gyakran utazik
pl. Moszkva és Szentpétervár között, nagyon jól tudja, hogy a
repülő közlekedésnél gyorsabb módszer nem létezik.
A pozitívumok közé soroljuk a rövid időtartamot, ami ennek a
nem kis távolságnak a leküzdéséhez kell.
Mindössze 3 óra, a repterekre történő transzferekkel együtt.
Az utasok a negatívumokhoz számítják a repülés időtartama alatt átélt félelmet
és a felszállás és leszállás közben nehezen viselt légnyomásváltozásokat.
A repülés 5-7 ezer rubeles költségét (kb. 23-32 ezer Ft) nem lehet ugyan
megfizethetetlennek nevezni, de a lakosság jelentős részének
meglehetősen súlyos összeg ez, 45 percnyi repülésért.
Gyorsvonattal mindez kicsit olcsóbb és az utazás során kevesen
éreznek félelmet a vasúti kocsikban.
A vasút negatívumai közé sorolható az a kár amit a nagy sebességű vonat
az élővilágnak okoz – az állatok, madarak egyszerűen
beszippantódnak a vagonok alá.
Arról nem is beszélve, hogy a pálya kiépítése mekkora földterületet
igényel, és milyen hosszadalmas és költséges munka szükséges az elkészítéséhez.
De ma már létezik alternatíva, amely a fent nevezett negatívumoktól
megszabadítja az utasokat – és ez a húrközlekedés.
Ez a kis videó nincs 4 perces, de tökéletes válaszokat ad:
A Unibusz vagy más néven sínautó 500 km/óra sebességre is képes,
nem veszélyeztetve ennek során az utasokat.
Az utazás időtartama, – ha a példánál maradunk – mindössze
1 óra 40 perc, és a moszkvai lakos már Szentpéterváron is van!
Az utas jegye – a jelenlegi számítások szerint – csak 500 rubelbe (kb. 2300 Ft) kerül,
az út önköltsége 245 rubel (kb. 1100 Ft), úgy, hogy az utas is
és a szállítási cég is teljesen elégedett lesz.
A Unibusznak – többek között – hatalmas előnye, hogy nem kell
menetrendhez tartania magát.
Amint az utasok teljesen feltöltik a kis, közepes,
avagy nagyméretű kabinokat, azonnal indul.
Köztes állomások sincsenek, hiszen egy másik városba..
vagy városrészbe, másik Unibusz indul.
Az Unibuszok szerkezetének egyszerűsége miatt az amortizációs
költségek is minimalizáltak.”
„Manapság a nagyvárosok lakói szabadidejük felét, krónikus
fáradtságot okozó utazással és a dugókban töltik.
Ami negatívan hat a szervezetükre és stresszhez vezet.”
A SkyWay megteremtője nem egyszer kifejtette már, hogy mi késztette
őt az áttörést jelentő szállítási technológia létrehozására.
„Mindössze 2-3 generációnyi időnk maradt, azaz 60-90 év a
visszafordíthatatlanság pontjának eléréséig.
Amikorra a civilizációnk pusztulása érzékelhetővé válik
minden egyes ember, – többek közt azon politikusok számára is,
akik ma az ehhez a pusztuláshoz vezető folyamatot irányítják.
Nem fontos, hogy ezt ők ma megértik-e vagy sem.
Nekünk, illetve az utódainknak ettől nem lesz jobb.
Nem kell elfogadnunk a jóslatot:
„Bármit is csinálsz a civilizációval – az csúszik a temető felé”.
„Az „Égi Utak” sok milliárd tonna üzemanyagot takarítanak meg..
Nagyságrendekkel csökkentve a légkörbe kibocsájtott
káros anyagok mennyiségét..
Az automatikus irányítás kizárja az emberi tényező okozta baleseteket;
A szállítás során nincsenek torlódások, forgalmi dugók,
gyalogátkelőhelyek, közlekedési lámpák, és pl. egy szabványos
autópálya egyéb veszélyes elemei.
Az útpályát a föld fölé emelve, meghagyjuk a felszínt a
növényzetnek, az állatvilágnak és az emberiségnek..”
„Mára a Belorusz állam feltétel nélküli támogatását élvezzük.”
Az Európai Unió Szellemi Tulajdonok Hivatala (EUIPO)
Anatolij Junitszkij számára védettséget biztosított 11 ipari mintapéldányra.
(11 ipari mintapéldányt érintő bizonylatot adott ki.)
(A dokumentumok teljes listája: http://www.yunitskiy.com
és a „Találmányok, ipari mintapéldányok és védjegyek”
http://www.yunitskiy.com/author/press_patent.htm
részlegében tekinthető meg).
Nem „csak” azért hasznos a dolgok mélyére látni, mert földünk
flórájának – faunájának megóvásában nagyon is konkrétan segíthetsz..
Örömmel beszélgetek veled . .
tothvivi68@gmail.com
tel. 36 30 23 45 975
skype: tothvivi68
vagy jototh47
..Ugye Te is látod:
az emberiség gyakorlatilag eljutott a falig,
vagy észhez térünk és változtatunk, .. vagy . . .
Hozzászólások
Ugyan! Miért a SkyWay-t vennék-építenék meg? — Nincs hozzászólás
HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>