Csak egy újabb csoda .. vagy egy vagyon alapjai?
Lesz akinek mindez csak egy újabb hasznos technikai csoda.
Egy okos fejlesztés a kényelem, az idő és a távolságok leküzdése,
a mind’ maximálisabb biztonság, és nem utolsó sorban a
maholnap végletekig tönkretett földünk, élőhelyünk megóvása érdekében.
De Neked jelentheti azt is, hogy egy szédületesen gyorsan
fejlődő vállalat tulajdonostársakén vagyonokhoz jutsz.
Mert a „technikai csoda” minden megtett métere utáni nyereség,
a Te számládat gyarapítja, nyereségrészesedés formájában!
Hogy „ki ő” ?
Idén szeptemberre a Berlini világkiállításra van beütemezve a
nagy sebességű, (500 km/órás sebességre is képes)
SkyWay modul bemutatása.
Az újdonság – sok paraméterét illetően – már most is
különlegességszámba megy.
És noha még nagyon kevés nyilvános információ van róla,
máris sokak számára (beleértve a konkurenciát is)
igen meglepő a léte.
Ma még az a megszokott, hogy a nagy sebességű utasszállítás
mindenképpen vagy egy sok vagonból álló vonat, vagy egy
repülőgép, amely legalább 250-300 utast képes szállítani.
Az ilyen konfigurációban való gondolkodást – úgy a rendszer
áteresztőképessége, mint a gazdaságossága iránt támasztott
igények miatt – át kell gondolni.
Az elavult normákat itt az ideje átértékelni:
hiszen – ahogy azt a SkyWay megmutatta – létre lehet hozni
kis befogadóképességű (6-8 fős) járműveket, és ezzel egy időben
az utazást nem csak kényelmessé és kellemesebbé,
hanem jóval elérhetőbbé is lehet tenni.
* Utasáteresztő-képesség
A SkyWay nagy sebességű közlekedési rendszerek berendezései
lehetővé teszik, hogy a modulok max. 2 másodperces időközönként
kövessék egymást.
Modulonként 6 fővel számolva akár 500 000 utas is utaztatható
mindkét irányba naponta, ami a legtöbb esetben több mint elég.
Ebben az esetben az 500 km/órás sebességgel haladó modulok
közötti távolság, mintegy 300 méter lesz, ami biztonsági szempontból
teljesen elfogadható követési távolság.
Ahhoz, hogy megértsük ezt, elég elképzelni egy autópályát,
amelyen egymástól éppilyen távolságban közlekednek a járművek.
* Gazdaságosság
Egy 6 üléses modul költsége tömeggyártás esetén
nagyjából megegyezi egy átlagos autó értékével.
Ami az utazás utasokra vetített költséget illeti, a SkyWay
nagyságrendekkel gazdaságosabb a nagy sebességű vonatoknál,
ahol is minden 50-60 fős vagon kb. 5 millió euróba kerül.
Ha elosztjuk a költséget a helyek számával, a nagy sebességű
vonat esetén 100 000 eurót kapunk utasonként.
Míg a SkyWay esetében hasonlóan az autózáshoz,
személyenként mindössze 5000 euróval számolhatunk,
miközben csak egy 15-20 ezer eurós járműben utazik az utas.
Így a kisebb méretű SkyWay akár 20-szor is
hatékonyabb lehet a vonatnál!
De messze nem ez a legalapvetőbb vele kapcsolatban.
A közlekedés alapvető költségei: az energia,
és az üzemanyagköltségek.
A nagy sebességű SkyWay moduloknak a fogyasztást illetően
– köszönhetően többek között a kivételesen jó aerodinamikai
jellemzőiknek – nincs párjuk.
Az új, nagy sebességű hatüléses UniBus várható üzemanyag-fogyasztása,
benzin egyenértékben számítva – csak mintegy 8 liter 100 kilométerre.
Ha ezt az utasok számára vetítjük ki, akkor utasonként 1,4 litert
kapunk 100 kilométerre, ami körülbelül 4-szer kevesebb, mint a
legjobb utasszállító repülőgép egy főre eső üzemanyag felhasználása.
* Célszerűség
A SkyWay egy felüljáró típusú rendszer.
A gördülőállomány konfigurációk lehetővé teszik az anyagfelhasználás
csökkentését, és ennek következtében a felüljáró pályák előállítási
költségeinek csökkentését is.
És mindezt elég egyszerű megmagyarázni.
Minden felüljáró terhelés alatt meghajlik.
Minél nagyobb egy felüljáró pálya terhelése,
az annál erősebben hajlik meg.
Tehát ezeket is arányosan nagyobbakra kell ilyen
esetekben megépíteni.
A legdrágább tétel a felüljáró rendszerű vasutak esetén
maga a felüljárórendszer (ami a projekt költségeinek
80% -át teszi ki).
Ha a modult a duplájára növeljük meg, akkor a felüljáró is
robusztusabb kell legyen, ezért aztán kilométerenként azt
is többe kerül megépíteni.
Ezért a SkyWay által biztosított 500 000 utas/nap forgalmat
– ami elképzelhetetlenül nagy áteresztőképességet jelent –
az egyenként 6 fős modulokkal is biztosítani lehet..
Miért esnénk hát a gigantománia hibájába?
Maga az idő is a miniatürizálás divatját diktálja.
A világ ipari óriásai, egyként törekszenek a kütyüiket
egyre termelékenyebben és egyre kisebbekre készíteni.
A nagy sebességű SkyWay UniBus bemutatója Berlinben
kétségtelenül sok és érdekes meglepetést nyújt.
De már most világos, hogy a húrszállítást nem lehet a
közlekedés régi keretei közt és a régi szabványok szerint értékelni.
A húrszállítás alapvetően új megközelítést jelent mindenben:
A logisztikában, az ergonómiában, az energetikában és az
automatizálásban egyaránt.
Holnapra már a húrszállítás lesz maga a szabvány,
amihez mások mérik majd magukat
és aminek mások igyekszenek majd megfelelni.
Minden újdonság csak három napig csoda..
Csak a legelején kárognak a „kanapészakértők”
mondván: „ezt márpedig lehetetlen..”
Aztán szépen a mindennapok természetes részeként használjuk.
Az viszont egyáltalán nem újdonság, amiből..
jobban mondva ahogyan megvalósítottuk.
Hisz’ a crowdinvestinget nem a SkyWay alkalmazza
(igen eredményesen) először a történelemben.
Ha utánaolvasol, pl. a Channel Tunnel, ismertebb nevén
a Csalagút is így valósult meg.
Vagy az Allianz stadion Bécsben, – hogy csak kettőt említsek.
Sok kisebb-nagyobb példa van arra, hogy a közösségi finanszírozás,
a kisbefektetői programok ereje „mindenki jól jár alapon„,
bizonyítja hasznosságát.
Persze, egy dolog olvasni ezekről a sikerekről,
és más dolog részt venni benn..
Támogatni a mielőbbi megvalósulást,
és élvezni annak minden anyagi vonzatát..
MÉG pár hónapig él a lehetőség!
A tapasztalatainkat örömmel megosztjuk Veled..
tel. 36 30 23 45 975
skype: tothvivi68
tothvivi68@gmail.com
Hozzászólások
Csak egy újabb csoda .. vagy egy vagyon alapjai? — Nincs hozzászólás
HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>